Fysiotheraphie voor aandoeningen aan het bewegingsapparaat

Bij fysiotherapie van der Bruggen kunt u terecht voor alle voorkomende aandoeningen aan het bewegingsapparaat.

Spannings- of stressgerelateerde klachten en onverklaarde pijn en vermoeidheid worden behandeld door een psychosomatische fysiotherapeut. De psychosomatische fysiotherapeut begeleidt u in het herstellen van het evenwicht tussen belasting en belastbaarheid en tussen spanning en ontspanning.

Aanmelden voor Fysio

Wij zijn aangesloten bij het CVA-netwerk van Leiden e.o. om zo patiënten na een beroerte of ander hersenletsel professioneel te kunnen begeleiden en te helpen revalideren tijdens het herstelproces. Ook voor CVA-patiënten met blijvende restverschijnselen bieden wij een gevarieerd oefenprogramma..

Aanmelden voor Fysio

Wij hebben een sterke affiniteit met patiënten met de ziekte van Parkinson. Regelmatig begeleiden wij mensen met MS, indien nodig ook in hun eigen woonomgeving.

Aanmelden voor Fysio

Wij adviseren en begeleiden sporters na diverse sportblessures, zoals bijvoorbeeld enkel-distorsie (verstuiking) of knieproblemen.

Aanmelden voor Fysio

Speciaal voor mensen met Claudicatio Intermittens is het beweegprogramma ontwikkeld. U doorloopt het beweegprogramma samen met de fysiotherapeut. Door het programma leert u door de klachten heen te lopen waardoor uw loopafstand toeneemt en u minder beperkingen ondervindt van uw aandoening.

Aanmelden voor Fysio

Bij diverse spier- en bandletsels, bloeduitstortingen en andere blessures passen wij het Medical Taping Concept toe. Door de wijze van aanbrengen - plaats, hoeveelheid rek en rekrichting - kan de elastische tape invloed uitoefenen op de functie van de spieren en banden en op de sturing van gewrichten. Tevens zorgt de CureTape ervoor dat de huid lokaal wordt gelift.

hwww.fysiotape.nlAanmelden voor Fysio

Globaal zijn de klachten en aandoeningen van het bewegingsapparaat te onderscheiden in vijf groepen.
nek, schouders en hoog in de rug, lage rug, heup of knie, enkel of voet.
Samen met de patiënt wordt gewerkt aan het versterken van het bewegingsapparaat. De patiënt leert oefeningen en houdingen, waardoor spieren en gewrichten weer beter gaan werken. Daarbij worden hulpmiddelen als fitnessapparaten, een loopband, ballen, evenwichtstollen gebruikt. Maar ook massagetechnieken en apparaten die door warmte en elektrische prikkels de doorbloeding stimuleren. De therapeut geeft ook advies hoe de patiënt beter of anders kan bewegen.

Aanmelden voor Fysio

De behandeling door de oedeemfysiotherapeut bestaat onder andere uit compressietherapie, manuele lymfdrainage, oefentherapie, eventueel ademtherapie, lymfetaping en voorlichtingn.